Залучайте дітей до хатньої і суспільної праці, точно визначайте коло їх обов’язків.
Учіть підлітка:
- цінувати дружбу, поважати суспільну думку;
- правильно оцінювати свою поведінку й поведінку інших;
- порівнювати свої дії з діями інших, робити відповідні висновки.
Виховуйте:
- витримку, наполегливість, готовність переборювати труднощі;
- чесність, правдивість, уміння відстоювати честь свою, родини, колективу тощо.
Виробляйте звичку сумлінно виконувати завдання, доручення вчителів, батьків, учнівського колективу.
- Ні за яких обставин не заглядайте в портфель і кишені дитини. Навіть якщо вам здається, що ви все повинні знати про своїх дітей.
- Коли ваша дитина прокидається, скажіть їй «Доброго ранку!» і не чекайте відповіді. Почніть день бадьоро, а не із зауважень і сварок.
- Коли дитина повертається зі школи, запитайте: «Що сьогодні було цікавого?»
- Намагайтесь, щоб дитина була «прив’язана» до помешкання. Повертаючись додому, не забувайте сказати: «А все-таки, як добре вдома!»
- Ваша дитина принесла оцінки за семестр. Знайдіть за що її похвалити.
- Постійно говоріть дитині: «Ти гарний», але не «Ти кращий за інших»
- Скажіть дитині: «Не будь чепуруном – у класі не люблять чепурунів, не будь і замазурою – у класі таких не люблять. Будь просто акуратним»
- Коли ви роздратовані, почніть говорити з дитиною тихо, ледь чутно, тоді роздратованість відразу проходить.
- Коли дитина виходить з будинку, обов’язково проведіть її до дверей і скажіть: «Не квапся, будь обережний»
- Коли син чи дочка повертається зі школи, зустрічайте його (її) біля дверей. Дитина повинна знати, що ви раді її поверненню, навіть якщо вона провинилася.
Правила батьківської поведінки
- У стосунках з дитиною необхідно спиратися на позитивні якості особистості;
- Показувати власний приклад позитивної поведінки, не допускати розходження між словами і власними діями, «Роби, як я», а не «Роби, як я кажу»;
- Давати оцінку не особистості, думкам, емоціям дитини, а її поведінці;
- Навіювати дитині позитивне;
- Жити сьогоднішнім днем, не згадувати без особливої потреби негативні ситуації з минулого;
- Не жити замість дитини, але бути поруч для допомоги їй у разі необхідності.
|